Sushi

idag har det varit full rulle! Nu kopplar jag av med grönt té o massa honung i hopp om att min heshet ska gå bort. Låter som jag rökt röda prince och pimplat whiskey sen dagen jag föddes. Hostar också.

Vi stack ju iväg till hvitfeldtska för student då. Skolgården var proppfull och där gick jag och mamma runt för att hitta dem vi skulle stå med och det gick relativt smidigt. Fyfan va roligt det ser ut! Jag tänker bara på att jag ska springa upp från paddan med förmodligen höga klackar o så ut där vid operan.. med min smidighet kanske jag hamnar i vattnet? Hoppas resten hoppar i med mig då. Annars tar jag någon o drar i ;)

Sen gick vi ner till Götaplatsen och kollade flaken. Hittade en homie där på ca 70+. På varje flak som kom klappade hon händerna i takt o vinkade för hon trodde att hennes barnbarn var där. Tråkigt nog att barnbarnet faktiskt aldrig åkte förbi.

På den ena mottagningen så bjöds det på sushibuffé. Jag har aldrig ätit sushi, neej. Jag vågar inte det där med rå fisk. Fast det ser så jävla fräscht ut. Sen tänker jag never ever stoppa alger i min mun. Det får ligga kvar i havet, knappt. Som tur va fanns det bitar med bara t ex ris o lax, ris o avokado och ris o tonfisk. Så jag testade :D Kan dock inte säga hur det smakade för jag drooog på ordentligt med wasabi ( I like ). Man behöver ju inte överdriva för det sätter sina spår. Munnen brände sönder och ögonen rann värre än någonsin. Så får testa en annan gång till.. med lite mindre wasabi.

Åter till min book report om Twilight :(

you don't know what you got until you missing it a lot.

/ Mel ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0