Nattuggla

Jag har kommit på det att jag är ingen morgonmänniska. Synd ändå, för att det är skönt att vakna tidigt och känna att man har hela dagen. Dock så är det ju inte kul att vakna tidigt o vara trött. Man vill ju gärna vakna utvilad och se pigg ut. Då måste man lägga sig i tid, vilket jag är sämst på.

Till nästa år måste jag bli bättre på två saker, lägga mig i tid & passa tider bättre. Det är väldigt svaga punkter jag har.. och så är jag slarvig. (simon, det läste inte du). Jag är faktiskt jävligt slarvig, har alltid varit men måste bli bättre på det. Ända sen jag var liten har jag slarvat bort pengar, NYCKLAR! och smycken. Lägger en grej på ett ställe men kommer aldrig ihåg vart. Uppskattas ej.

Ibland är man snäll och tänker på andra osv och ibland kanske man är lite mer ego. När jag är ego får jag oftast ångest över att "shit, tänk om ngn hade gjort så mot mig". Egentligen.. borde man vara så mycket ego så möjligt och alltid tänka på sig själv i första hand. För oavsett så kommer alla någon gång göra likadant tillbaka. Hur är det man säger det där talessättet.. "hellre ångest över något man gjort, än över något man aldrig gjorde" aa vettefan nåt sånt iaf.

Jag har gjort det där misstaget så många gånger, att göra det bra för andra i första hand. Sen får man ingenting tillbaka. Hatar känslan av att vara förödmjukad. Man är varken arg eller ledsen, bara tom typ.


/ mel ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0