Riskettan

Tråkigt seg man är nu efter 3,5 timmas kurs. Det är ju en ny grej efter 1 apr, att man måste gå en kurs om alkohol/droger/trötthet om man ska ta körkort. Vilket jag ska såklart! Men nu är det iaf gjort.. känns bra. Vi var en grupp på ca 10 pers i blandade åldrar. Överallt vart jag än hamnar.. i en klass eller annan grupp finns alltid en besserwisser. En som ska prata men inte riktigt kan uttrycka sig och svävar iväg o tappar tråden lite. Men i alla lägen så visste han iaf bäst och under pausen så säger han t ex att tjejer borde inte få köra. Vi blev iaf hela gruppen emot honom och läraren drev ganska mycket med honom. Så det blev en hel del heta diskussioner, men det var kul för det gjorde kursen lite roligare.

Vi fick se olika klipp också från youtube, på människor som kör trötta och fyfan vilka olyckor. Han krockade o flög bakåt till baksätet in i rutan. Jag har faktiskt alltid bälte (tror jag?) när jag åker bil. En sån liten grej kan göra så mycket.

Känner ni ibland att när ni vaknar så vill ni inte ha den frukosten som finns hemma? Så kände jag idag. Spydde när jag såg brödet i korgen, orkade inte dra ihop en smoothie eller något. Ringde mamsen o så gick vi till ett café 200 m ifrån mig. Jag tänker aldrig på det annars.. dumt faktiskt. Fick té,juice o en asgo macka för 50 kr. Helt okej. Men däremot kom en tjej in som ville ha en sallad men utan pasta. Då säger hon i kassan ; det blir 5 kr extra. 5 kr extra för att man tar bort något?? Jag trodde hon skoja, men det var fanimej sant.

Jag köpte en ny pollenmedicin idag och får se om det är det som spökar. Har tatt en tablett redan och nu kan jag iaf andas. Kvävs ju under natten typ.

/ Mel ♥

jag saknar den här serien!!! nästa gång jag är i danmark ska jag hitta boxen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0